tirsdag 2. oktober 2007

hilsen fra Peter til 6.trinn

Nå er jeg hjemme i huset mitt på svalbard. Høstferien her varer bare fra fredag til og med tirsdag, men heldigvis varer påskeferien i hele to uker. Her er et bilde av huset mitt i longyearbyen.



Her er et bilde av et reinsdyr. Bildet er tatt rett utenfor huset vårt. Det er masse reinsdyr på svalbard og i longyearbyen. Det er veldig vanlig å se reinsdyr her.




Her er fotballbanen rett utenfor longyearbyen skole. Til venstre side ser du en liten del av ballbingen der vi oftest spiller fotball i friminnutene. Den ene av de to grusbanene har store mål og strekker seg fra målet nærmest bingen til det andre målet rett framfor.






Dette er et bildet av noen isbjørnspor i nærheten av longyearbyen. Det er ikke så vanlig at det kommer isbjørner så nærmt byen.





Dette er et av de samme isbjørnsporene som i sted. Isbjørnhunnen blir rundt 30 år gammel og hannen blir litt yngre. isbjønhunnen parer seg med hannen for også lage seg en liten hule der hun blir hele vinteren og føder 1-3 barn. Den vanlige bjørnen som brunbjørn og grizzlybjørn kan pare seg med isbjørnen fordi de er fortsatt i nær slekt.

Jeg har det veldig bra og håper dere har det bra. Jeg legger ut flere bilder senere.

Ingen kommentarer: